Комплексні реабілітаційні заходи на 2019 рік

з/п Захід Виконавці Термін виконання
1. Скласти індивідуальні
реабілітаційні програми
дітей із подальшим
коригуванням.
Медсестри, лікар-педіатр Січень-травень
2. На підставі індивідуальної
програми реабілітації
розробити індивідуальний
план, що включає комплекс реабілітаційних заходів з
урахуванням діагнозу дитини,
її психофізичного розвитку ,індивідуальних можливостей
та особливостей.
Медсестри,лікар Постійно
3. Забезпечити комплексність
та неперервність медичної,
психолого-педагогічної,
соціальної реабілітації для
створення оптимальних умов фізичного,психічного,
інтелектуального розвитку дитини.
Медсестри Протягом року
4. Попередження порушень психічного та фізичного
розвитку дітей із складними вадами розвитку
( фізіотерапія, ЛФК, масаж).
Лікар,медсестри Постійно
5. Контролювати фізичне навантаження під час уроків фізичної культури, ЛФК. Медсестри постійно
6. Профілактика соматичних захворювань із застосуванням медикаментози та фізіотерапевтичних процедур (Ароматерапія, магнітотерапія, УВЧ,електросон, масажне ліжко з терморегулятором, апарат КУФ, різні види інгаляцій) та підтримання належного рівня психічної активності дітей . Медсестри Протягом року
7. Здійснення диспансерного нагляду за дітьми з хронічними захворюваннями.
Виконувати всі рекомендації лікарів щодо реабілітаційних заходів.
МедсестриЛікар-педіатр постійно
2. ЛІКУВАЛЬНО-ПРОФІЛАКТИЧНІ ЗАХОДИ
1. Провести поглиблений огляд учнів лікарем-педіатром, фахівцями вузького профілю; виявити хворих дітей, взяти на диспансерний облік. Внести рекомендації лікарів до реабілітаційних програм. Розробити індивідуальний план реабілітації,що включає комплекс реабілітаційних заходів з урахуванням діагнозу дитини ,її психофізичного розвитку, індивідуальних особливостей та можливостей. Медсестри, лікар-педіатр Травень
2. За матеріалами поглибленого огляду провести аналіз стану фізичного розвитку й здоров’я учнів. Разом із хірургом-травматологом інституту ім.Сітенко розробити комплекс вправ та масажу для дітей з вадами ОРА на тренажерах, кабінеті ЛФК. Лікар-педіатр Травень
3. Проводити щоденний прийом хворих дітей; надавати невідкладну терапію і повідомляти батьків. Постійно домагатися зменшення дитячого травматизму. Лікар-педіатрМедсестри Постійно
4. Забезпечити медичними засобами такі підрозділи:-у медпункті мати всі необхідні медичні препарати, матеріали, засоби та обладнання для надання невідкладної медичної допомоги, проведення профілактичних щеплень та відновлюваних заходів, для видачі аптечок різним підрозділам Центру, тощо;- водіям та майстерням мати аптечки у відповідності до нормативних документів;- при виїзді дітей з Центру на екскурсії, подорожі, тощо видавати аптечки з необхідними ліками та засобами. Забезпечити супровід дітей медичним працівником. Медсестри, лікар-педіатр Постійно
5. Вчасно проводити учням профілактичні щеплення згідно встановлених строків (при наявності вакцин та відповідного розпорядження райСЕС). Медсестри Згідно плану щеплень
6. Щорічно проводити реакцію Манту та флюорографічне обстеження підлітків; віражних дітей обстежити лабораторно, рентгенологічно та проконсультувати у фтизіатра, при необхідності зобов’язати батьків  і організувати лікування амбулаторно або в умовах обласного дитячого протитуберкульозного санаторію. Медсестри, лікар-педіатр Протягом року
7. Здійснювати контроль над проведенням уроків фізкультури, ранкової зарядки , ЛФК й виконанням гігієнічних процедур:- прослідити виконання занять з дотриманням груп по ФВ та згідно даних проби Руфьє;- під час проведення уроку контролювати правильність виконання вправ,навантаження фізичне,контроль режимних моментів, пауз, тощо;- контролювати масове виконання дітьми ранкової гімнастики, процедур, загартовування; Медсестри, лікар-педіатр, інструктор із ЛФК Постійно
8. Разом із лікарями-волонтерами мануальної терапії оглянути дітей з патологіями хребта та кісток. Дотримуватися і виконувати всі рекомендації лікарів протягом року. Медсестри, лікар-педіатр Лютий
9. Проводити контроль над дотриманням протиепідеміологічних заходів; попереджати спалахи інфекційних захворювань; вчасно ізолювати хворих і проводити повний комплекс протиепідеміологічних заходів усіма відповідними підрозділами закладу, тощо. Медсестри Постійно
3. САНІТАРНО-ПРОТИЕПІДЕМІЧНІ ЗАХОДИ.
1. Проводити своєчасне виявлення інфекційних захворювань, при необхідності класти хворих до ізолятору, доводити до відома батьків з метою подальшого лікування Медсестри, лікар-педіатр Постійно
2. Проводити первинний протиепідемічний захід у вогнищі інфекції, брати на облік усіх контактних, проводити медичне спостереження й заключну дезінфекцію. Медсестри Постійно
3. Проводити контроль над дотриманням дезрежима на харчоблоці й приміщеннях школи; контролювати виконання протиепідемічних заходів усіма працівниками та учнями закладу. Медсестри та дієтсестра, лікар-педіатр Постійно
4. Регулярно проводити огляд школярів на педикульоз, коросту. Медсестри Постійно
5. Займатися виявленням гельмінтів та інших паразитарних захворювань у дітей, проводити дегельмінтизацію, а також роз’яснювальну роботу серед учнів і персоналу Центру. Медсестри Постійно
6. Співробітникам Центру (особливо персоналу харчоблока) проводити медогляди з обов’язковою флюорографією, згідно наказу. Медсестри Постійно
7. Проводити профілактику гнійничкових захворювань рук та вчасне виявлення застудних захворювань у працівників харчоблоку. Дієтсестра Постійно
8. Проводити сумісні обходи корпусів закладу медичними працівниками з представниками адміністрації та господарчої частини щодо дотримання санітарно-гігієнічного стану Центру. Медсестри, лікар-педіатр На протязі учбового року
4. САНІТАРНО – ПРОСВІТНИЦЬКА РОБОТА.
1. Залучати до просвітницької роботи спеціалістів з соціальної служби, наркологічного кабінету, представників Сахновщинської ЦРЛ, ДЮСШ та відділу внутрішніх справ, волонтерів. Медсестри, лікар-педіатр Протягом року
2. Серед школярів і персоналу Центру проводити санітарно-просвітницьку роботу з попередження інфекційних захворювань за наступною тематикою:- вірусний гепатит, шлунково-кишкові захворювання і їх профілактика- туберкульоз, СНІД як соціально-небезпечні хвороби та їх профілактика- захворювання верхніх дихальних шляхів; застудні хвороби та способи їх уникнення- профілактика травматизму та нещасних випадків серед дітей- позитивні сторони фізкультури, загартовування,сонячні ванни- профілактика гельмінтозів та паразитарних захворювань- шкідливі звички (алкоголь, тютюнопалінням, токсикоманія)- венеричні захворювання і їх профілактика- гігієна юнаків і дівчат- педикульоз, короста і їх профілактика, та багато інших Медсестри, лікар-педіатр Постійно
3. Постійно проводити бесіди, навчання, тематичні заняття серед учнів та працівників закладу Медсестри Протягом року
4. Проводити роботу щодо запобіганню поширенню соціально-небезпечних хвороб таких як туберкульоз та СНІД/ВІЧ: проведення тематичних занять, виготовлення наглядної агітації, залучення фтизіатра та представників соц. служби, тощо Медсестри, лікар-педіатр Протягом року
5. Проведення заходів з питань попередження алкоголізму, наркоманії, токсикоманії та тютюнопаління в індивідуальному та колективному порядку Медсестри, лікар-педіатр Протягом року
6. Постійно проводити роботу по пропаганді здорового способу життя з використанням різних тематичних заходів та залученням відповідних спеціалістів Медсестри, лікар-педіатр Протягом року
7. Запобігати раннім статевим відносинам пропагандистською та повчальною роботою серед учнів Центру. Медсестри Протягом року
8. Випускати санітарні бюлетені. Медсестри Щомісячно
5. ОРГАНІЗАЦІЯ ХАРЧУВАННЯ ДІТЕЙ В ЗАКЛАДІ.
1. Здійснювати контроль за роботою харчоблоку, перевіряти дотримання санітарно-гігієнічних правил і норм та технології приготування їжі. Дієтсестра, лікар-педіатр Постійно
2. Вести журнал бракеражу сирої та готової продукції, журнал огляду на гнійничкові захворювання, іншу необхідну документацію; контролювати наявність сертифікатів і строків придатності на виготовлену продукцію. Дієтсестра, лікар-педіатр Постійно
3. Вітамінізувати їжу; домагатися збільшення натуральних продуктів, овочів та фруктів в щоденному меню; скласти перспективне меню з урахуванням набору натуральних норм продуктів по білках, жирах і вуглеводах. Дієтсестра Постійно
4. Вести перевірку всієї продукції щодо забезпечення відповідними документами, які гарантують її безпеку та доброякісність. Дієтсестра, лікар-педіатр Постійно
5. Проводити роботу з постачальниками щодо дотримання санітарних норм та правил при перевезенні продуктів, на наявність необхідної документації в повному обсязі Дієтсестра, лікар-педіатр Постійно
6. Добиватися раціонального харчування учнів з правильним розподілом об’єму денного споживання їжі між окремими її прийомами; встановлювати кількість прийомів їжі та її енергетичну цінність в залежності від віку, стану здоров’я дитини, рівня енерговитрат, типу навчального закладу.Скласти список дітей з дієтичного харчування,що стоять на диспансерному обліку по шлунково-кишкових захворюваннях. Дієтсестра, лікар-педіатр Постійно
7. Керуватися при організації харчування учнів вимогами санітарного законодавства, які стосуються організації раціонального харчування учнів загальноосвітніх навчальних закладів та громадського харчування. Дієтсестра, лікар-педіатр Постійно
8. Щоденний контроль за організацією і якістю харчування покласти на керівника навчального закладу, медичний персонал; нагляд – на установи державної санітарно-епідеміологічної служби (не рідше 2 разів протягом навчального року та за епідпоказаннями). Лікар-педіатр, директор Центру Постійно
10. Персонал їдалень забезпечити санітарним і спеціальним оглядом та необхідними умовами для додержання правил особистої гігієни (до санітарного одягу відносяться халати, фартухи, хустки, ковпаки, до спеціального – халати темного кольору, рукавички гумові, гумове взуття). Заступник директора з АГР за необхідністю