Акція “Живи, книго!”

У листопаді проходив онлайн захід  під гаслом «Живи, книго!».

Мета заходу:

Привернути увагу учнів до проблеми бережливого ставлення до книги.

Формувати у учнів культуру читання.

Розвивати творчі здібності учнів.

Учасники заходу взяли участь у вікторині «Чи знаєш ти книгу?». Онлайн-конкурси на кращу творчу роботу проходив для 6 – 10 класів, а сааме; виготовлення закладки для книг, конкурс на найкращий вірш, конкурс на найкращий малюнок. Для 1 – 5 класів онлайн розповідь бібліотекаря про бережливе ставлення до підручників.

Критерії оцінювання стану підручників

  1. Для визначення стану підручників при оглядах та конкурсах, а також при одержанні з бібліотеки і при поверненні в бібліотеку застосовувати такі оцінки:
  • «5» — відмінний — підручник, який був у користуванні, але не має пошкоджень і помарок;
  • «4» — добрий, який має незначні пошкодження або помарки, але придатний для користування;
  • «З» — задовільний — має пошкодження і помарки, але придатний для користування;
  • «2» — незадовільний — має значні пошкодження і помарки і не придатний для користування.
  1. Оцінка «зразкова» з поведінки не може бути виставлена учневі, в якого стан підручників буде оцінено балом “3”.

Єдині вимоги щодо використання і збереження підруч¬ників затверджені педагогічною радою Центру.

ЄДИНІ ВИМОГИ

щодо використання і збереження підручників

учнями Центру

1.Дбайливо поводитись з підручниками як з бібліотечними, так і з своїми власними;

  1. При одержанні підручників з бібліотеки переглянути їх і про виявлені дефекти повідомити бібліотекаря, якщо підручник має незначні пошкодження, відремонтувати його в «Книжковій лікарні»;
  2. Якщо учнем підручник втрачений чи пошкоджений — повернути до бібліотеки такий же підручник або замінити його іншим, який визнаний бібліотекою рівноцінним за змістом і вартістю.

До учнів, які недбайливо поводитимуться з підруч¬никами, застосовувати заходи громадського впливу через учнівське самоврядування.

Бережіть книгу– віна ваш вірний помічник і порадник.   

Учні 9 класу “лікують” книги

“Книга – добра чарівниця, для нас розкриває вона таємниці”

У бібліотеці організовували роботу гуртків “Друзі книги”, “Книжкова лікарня”.Заплановано протягом навчального року проводити тематичні бесіди, лекції, вікторини, конкурси, огляди підручників, а також віртуальні творчі зустрічі з письменниками, авторами книг, , практикувати заходи щодо залучення учнів до читання.          

                              БЕРЕЖИ КНИГУ! ЦЕ ТВІЙ ДРУГ!

     Книга – найкращий друг дітей. Це – духовний заповіт одного покоління другому. З книги ви дізнаєтесь про навколишній світ. Вона навчить вас розуму. Бережіть книжку! Допоможіть їй залишатися красивою і чистою, а вона допоможе вам стати освіченими людьми!

 КНИГИ ДРУЖАТЬ З ДІТВОРОЮ,

 ПОЛЮБИ ЇХ У ЖИТТІ.

 І УЛЮБЛЕНІ ГЕРОЇ

 БУДУТЬ ДРУЗЯМИ В ДОРОЗІ.

 

 

“ЯК ПРОДОВЖИТИ ЖИТТЯ КНИГИ”

  1. Якщо книжка потрапила у воду.
    Швидше поставте мокру книжку (розкривши віялом) у сухому, теплому приміщенні, що добре провітрюється. Склеєні аркуші, перш ніж розгорнути, обережно перегинайте то в один, то в другий бік. Якщо вони не
    розклеюються, потримайте над парою. Вологі аркуші перекладіть фільтрувальним папером і наступного дня праскою доведіть їх до висихання.
  2. II. Якщо забруднилась обкладинка.
    Ледеринову обкладинку книжки можна протерти вологим ватним
    тампоном, змоченим у розчині прального порошку.
    Коленкорову обкладинку протирають чорнильною гумкою (ластиком).
    Паперову обкладинку не слід чіпати. Вона боїться чищення. Краще
    її обклеїти новою гарною обгорткою.
    III. Якщо забруднилися сторінки.
    Сліди від пальців чи олівця витирають м’якою гумкою. Чорнильні плями
    найкраще виводити лимонним соком чи лимонною кислотою. Якщо плями
    не зникають, то застосовують щавлеву кислоту, розбавлену одеколоном:
    одна частина кислоти на чотири одеколону.
    IV. Сторінки зім’ялися.
    Зім’яту сторінку кладуть між чистими аркушами і прогладжують теплою
    праскою.
    Не пересушіть сторінки, інакше вони стануть ламкими.
    V. Сторінки порвалися.
    Надірвану сторінку підклеють так: намазану клеєм смужку цигаркового
    паперу кладуть (клеєм догори) під надрив, загинають по краю книжкової
    сторінки, наклеюють на сторінку. Пошарпаний край сторінки обклеюють
    папером схожого кольору.

Щороку з 1 жовтня стартує  акція “Живи, книго!” Що потрібно зробити кожному учню в першу чергу? Це дотримуватися “Єдиних вимог щодо використання і збереження підручників”.Кожен рік наш заклад бере участь у акції «Живи, книго!» Ця акція спрямована на формування в учнів інформаційної культури та культури читання, поліпшення роботи щодо виховання бережливого ставлення до книги.


“Книги чекають від нас високого прояву людського почуття – розуміння, уваги та любові”
М. А. Рубакін

Книга – результат колективної праці багатьох людей. Бережи її.

ЄДИНІ ВИМОГИ ДО УЧНІВ ЩОДО ЗБЕРЕЖЕННЯ ПІДРУЧНИКІВ

  1. Всі одержані вами підручники слід утримувати в охайному стані.
  1. Треба тримати підручники в окремій обкладинці або обгорнути папером.
  1. Не загинайте аркуші, користуйтеся закладкою.
  1. Не слід класти в книгу ніякі предмети.
  1. Перш ніж узяти до рук підручник, вимийте руки. Підготувавши урок, поставте книгу на полицю, або покладіть у портфель.
  1. На сторінках підручників робити примітки ручкою або олівцем забороняється.

7.Поводьтеся з підручником так, щоб не було соромно передати його вашим молодшим товаришам

gg

У бібліотеці створено куточок, де діти мають можливість ознайомитися з правами та обов’язками читачів при користуванні бібліотекою, з порадами як продовжити життя книжки, відремонтувати пошкоджені підручники та художню літературу.

Для кращого збереження бібліотечного фонду постійно проводиться робота з боржниками бібліотеки. Загублені підручники та художні книжки відшкодовуються рівноцінними або такими ж книгами.

Учнівський актив закладу перевірив зберігання підручників. Було підведено підсумки змагання за найкраще збережені підручники:

І   місце посіли учні 4 класу

ІІ  місце – учні 7 класу

ІІІ місце – учні 9 класу

   

Друзі, хто з вас не любить книжок? Книжок, у яких так багато барвистих малюнків. Розкриєш першу-ліпшу – опинишся у далекій казковій країні. А в тій країні живуть добрі й кумедні велетні, веселі маленькі чоловічки або просто твої ровесники. Ростуть там велетенські ріпки, такі, що цілий гурт їх із землі не вирве. Відважні герої б’ються там за правду з лютим ворогом…
Книги відкривають нам свої таємниці. Одна дарує нові знання, інша дає поради, третя – втішає, четверта – розвеселяє. Тому, якщо людина багато читає, вона не тільки багато знає, але й ніби проживає багато цікавих життів.
Книга потрібна людині як повітря, як світло. З дитячих років вона допомагає вам пізнати світ, знайомлячи з казками, веселими і сумними віршами, оповіданнями про великих і сміливих людей, таємницями природи.
Діти, книжки – ваші друзі, їх потрібно любити й берегти. Пропонуємо вам скористатися нашими рецептами лікування книг.

Щоб книги довше жили, потрібно їх берегти

При читанні слід користуватись закладками. Їх можна зробити самому. Перша закладка – смужка акуратно відрізаного цупкого паперу, верхній кінець якої трохи виступає над сторінками книги. Можна розмалювати закладку кульковими ручками або кольоровою тушшю (не користуйтесь акварельними фарбами і кольоровими олівцями: вони псують сторінки!). Матеріалом для закладок служать також шматочки кіноплівки, алюмінієва фольга, пофарбований аніліновими фарбами целофан тощо.

Що робити, коли книжка намокла?

Швиденько поставити її в сухому теплому приміщенні, розкрити віялом і стежити, коли вона трохи підсохне, потім покласти книжку під прес. Якщо склеїлись деякі аркуші, обережно кілька разів перегнути їх у різні боки. Дуже склеєні сторінки можна потримати над парою або скористатись тонким гребінцем.

Сліди від олівця чи від пальців на забруднених сторінках обережно витирають м’якою гумкою. Чорнильні плями виводять лимонним соком (можна кислотою), а якщо це не допомагає, щавлевою кислотою, розбавленою будь-яким одеколоном у пропорції: 1 частина кислоти на 4 частини одеколону.

Якщо листки книги зім’ялися, під них і зверху на них кладуть по одному чистому, не дуже щільному аркушу білого паперу і теплою (не гарячою!) праскою прогладжують кожен листок.

Обтріпані краї книжкових сторінок обклеюють папером схожого кольору. Для цього смужку прозорого паперу намазують клеєм, змащеною поверхнею кладуть догори на скло так, щоб правий край допоміжного формату потрапляв на її середину. На обтріпаний край кладуть дрібну смужку паперу (клеєм донизу!). Загинають смужку прозорого паперу по краю сторінки, що ремонтують і наклеюють її загнуту частину на сторінку.


У бібліотеці створений куточок, де діти мають можливість ознайомитися з правами та обов’язками читачів при користуванні бібліотекою, з порадами як продовжити життя книжки, відремонтувати пошкоджені підручники та художню літературу.


БЕРЕЖИ КНИГУ! ЦЕ ТВІЙ ДРУГ!

 

     Книга – найкращий друг дітей. Це – духовний заповіт одного покоління другому. З книги ви дізнаєтесь про навколишній світ. Вона навчить вас розуму. Бережіть книжку! Допоможіть їй залишатися красивою і чистою, а вона допоможе вам стати освіченими людьми!

 

КНИГИ ДРУЖАТЬ З ДІТВОРОЮ,

ПОЛЮБИ ЇХ У ЖИТТІ.

І УЛЮБЛЕНІ ГЕРОЇ

БУДУТЬ ДРУЗЯМИ В ПУТІ.


“Книги чекають від нас високого прояву

людського почуття – розуміння, уваги та любові”
                                            М. А. Рубакін

 

  1. При одержанні підручників у бібліотеці продивись їх. При виявленні пошкоджень повідом бібліотекаря.
  2. Обгорни підручники.
  3. Зроби закладки для підручників.
  4. Якщо ти зіпсував чи загубив підручник, поверни до бібліотеки аналогічний, чи заміни іншою книгою.
  5. Не перегинай палітурку підручника.
  6. Не загинай кути сторінок.
  7. Не роби поміток,записів, не розмальовуй підручник.
  8. Клади підручники тільки на чистий стіл.
  9. Бережи підручники від сонця та води.
  10. Відведи вдома місце для підручників.
  11. У кінці навчального року своєчасно повертай підручник тільки у відмінному стані, бо на нього чекають твої молодші товариші.

Шкільний актив  Центру  проводить перевірку підручників, допомагає підтримувати книги художньої літератури у належному стані, проводить бесіди з учнями початкових класів про те, у якому стані потрібно зберігати підручники. На бібліотечному стенді «Живи, книго!» розміщені матеріали щодо підсумків переможців за найкраще зберігання підручників.


Перевірка підручників шкільним активом проводиться  вчасно. В бібліотеці дітьми перевірені художні книги, які потребують допомоги. Разом з учнями ці книги приведені до належного стану.

Визначені кращі читачі та шанувальники дитячої книги, фото цих учнів розміщено на бібліотечному стенді.

Изображение 726_cr

ПРЕЗЕНТАЦІЯ

Розпочався тиждень перевірки стану підручників.

Друг твій – книга – буде гарний

І новеньким, і охайний,

А для цього будь уважним,

Не забувай речей ній зайвих

Краще витрати хвилину,

Та візьмися й до путя

Попідклеюй всі сторінки.

Книзі дай нове життя!

Візерунчасту закладку

Книзі подаруй на згадку.

Ще й обкладинку вдягни,

Життя книзі збережи!

vfv Акція «Живи, книго!» проводиться з метою широкого залучення учнів і вчителів до роботи, з виховання бережливого ставлення до книги, поваги до праці людей, які її створили, відповідальності за правильне і раціональне використання підручників, створення, оновлення та збереження фонду шкільної бібліотеки, а також формування в учнівської молоді інформаційної культури та культури читання, бібліотечно-бібліографічних знань.

nnНеможливо уявити роботу бібліотекаря без допомоги читачів. Основна мета в роботі з активістами, щоб любов до книжок і бібліотеки вони зберегли надовго і могли передати її своїм товаришам. Участь учнів в роботі бібліотеки розвиває їх творчі здібності, навички, розширює  кругозір, виховує культуру читання та бережливе ставлення до книги.

Умови шкільного конкурсу «Живи, книго!»


В конкурсі «Живи, книго!» беруть участь учні всіх класів, класні керівники, вчителі – предметники, вихователі, бібліотекар. У класах діють «Пости бережливих», книжкові лікарні. У проведенні акції особлива роль належить бібліотечному активу. Він готує та проводить рейди перевірки стану збереження підручників, бесіди. Класи надають підручники для перевірки дозору бережливих 1 раз на чверть.

У ході змагання оцінюються підручники:

  • Які не мають помарок, охайно обгорнуті – 5 балів
  • Які мають незначні відхилення від норми – 4 бали
  • Які мають помарки, але придатні для користування – 3 бали
  • Непридатні для користування – 2 бали

1 місце присуджується класу, в якому:

  • 90 % підручників збережено на «4» і «5»
  • Відремонтовано не менше 30 бібліотечних книг
  • Проведені цікаві заходи про книгу

2 і 3 місця присуджуються класам, у яких ці показники нижчі

Кожен учасник конкурсу повинен знати й виконувати ці правила!

Держава витрачає багато коштів для того, щоб ти мав підручник. Тож нагадуємо про єдині вимоги до учнів щодо використання та збереження підручників:

1. Пам’ятай, що бережливе ставлення до книги – завдання державної ваги.

2. Одержавши підручник, обгорни його.

3. Слідкуй за чистотою книги, не читай під час їжі, не бери брудними руками.

4. Не загортай сторінок, а користуйся закладкою.

5. Не роби на сторінках підручника помарок, записів тощо.

6. Не клади в книгу олівці, ручки, інші товсті предмети: від цього псується палітурка.

7. Читаючи підручник, не згортай його палітурками одна до одної – від цього сторінки підручника розпадаються.

8. Слідкуй за станом книги, своєчасно ремонтуй їх.

9. Пам’ятай: підручник повинен служити учням не менше 5 років і бути чистим, цілим.

10. У кінці навчального року своєчасно повертай підручники у бібліотеку тільки у відмінному стані, бо на нього чекають твої молодші товариші.

11. Бережи свого вірного, мудрого друга – книгу.