Учням

Загальні рекомендації з кібербезпеки для учнів

/Files/images/kartinki/кібербезпека.jpg

1. Нікому без дозволу батьків не давати особисту інформацію: домашню адресу, номер домашнього телефону, робочу адресу батьків, їхній номер телефону, назву й адресу школи, свої паролі.

2. Якщо знайдете якусь інформацію, що турбує вас, негайно сповістіть про це батьків.

3. Ніколи не погоджуватися на зустріч з людиною, з якою ви познайомилися в Інтернеті. Якщо все ж таки це необхідно, то спочатку потрібно спитати дозволу батьків, а зустріч повинна відбутися в громадському місці й у присутності батьків.

4. Не відповідати на невиховані і грубі листи. Якщо одержите такі листи не з вашої вини, то сповістіть про це батьків, нехай вони зв’яжуться з компанією, що надає послуги Інтернет.

5. Розробити з батьками правила користування Інтернетом. Особливо домовитися з ними про прийнятний час роботи в Інтернеті і сайти, до яких ви збираєтесь заходити.

6. Не заходити на аморальні сайти і не порушувати без згоди батьків ці правила.

7. Не робити протизаконних вчинків і речей в Інтернеті.

8. Не шкодити і не заважати іншим користувачам.

Учням про мінну безпеку

Безпека дітей в інтернеті



Поради учням

             для покращення взаємин в колективі

 

  1. Щиро і доброзичливо стався до всіх оточуючих. Умій поважати їх, бачити позитивні сторони людей, будь привітним і щедрим на схвалення.
  2.  Будь відвертим у стосунках. Якщо тобі щось не подобається, знайди в собі сили та сміливість відкрито заявити про це.
  3.  Не нав’язуй своєї думки товаришам. Дай їм самим дійти потрібного висновку.
  4. Доводячи щось іншим, ясно, точно й аргументовано викладай свої думки. Але якщо т помилився, відкрито визнай це перед однокласниками.
  5.  Зміцнюй у товаришів віру в себе. Тоді у них виникне бажання самовдосконалюватися, що піде на користь і їм, і групі.
  6.  Не висміюй своїх товаришів.
  7.  Завжди виконуй обіцянки.
  8.  Не чекай, коли тебе покличуть н допомогу, намагайся прийти сам.
  9.  Допомагай і захищай тих, хто слабший за тебе.
  10. Не вважай себе всезнайкою і не вихваляйся вміннями перед іншими. Це призведе лише до неприйняття і відчуження.
  11.  Перш ніж когось засуджувати, спробуй виявити причини негативного вчинку, поведінки. Критикувати і засуджувати вміє кожен, а зрозуміти людину і допомогти їй виправити свою помилку – дано не багатьом.
  12.  Шануй думку товаришів. Якщо виникає суперечка, намагайся уникати категоричності і висловлювань на кшталт: «Це все дурниці!». Так ти викличеш лише роздратування і бажання зробити навпаки.
  13.  Роби внесок у спільну справу. Тільки спільними зусиллями можна досягти мети.
  14. Виявляй ініціативу, бери активну участь у колективних справах.

Список професій після 9 класу

Як ви розумієте, вищу освіту після 9 класу отримати швидше, ніж після 11. І якщо вам подобається такий варіант, а головне, якщо підліток сам хоче скоротити час навчання, тоді вам разом зі школярем залишається лише вирішити, де вчитися після 9 класу. А щоб вам легше було визначитися з тим, куди направити дитину вчитися, пропонуємо перелік професій після 9 класу.

Для хлопчиків підійдуть такі спеціальності як:

  • • Токар.
  • • Фрезерувальник.
  • • Маляр.
  • • Штукатур.
  • • Кранівник.
  • • Слюсар.
  • • Зварювальник.
  • • Електрик.
  • • Технік ПК.
  • • Водій.

Цілком ймовірно, що підлітку назви даних професій будуть різати слух, проте слід пояснити дитині, що багато спеціальності, про яких він навіть чути не хоче, дуже затребувані. Наприклад, зварювальники зараз користуються великим попитом. Якщо на якомусь підприємстві станеться аварія, приміром, текти водопроводу, хто йому потрібно терміново? Звичайно ж, зварювальники, багато з яких заробляють більше ніж програмісти. Але не будемо відходити від теми, а підкажемо, які хороші професії після 9 класу існують для дівчаток.

Спеціальності після 9 класу для випускниць

  • • Швачка.
  • • Дизайнер (одяг, інтер’єр).
  • • Продавець.
  • • Товарознавець.
  • • Касир.
  • • Косметолог.
  • • Візажист.
  • • Флорист.
  • • Медсестра.
  • • Вихователь.
  • • Покоївка.

Як бачите, вибрати теж є з чого, так і назви спеціальностей звучать непогано. Багато з цих професій можуть освоїти і хлопці, але, як правило, такі спеціальності вибирають дівчинки.

Універсальні професії після 9 класу

Є також спеціальності, які можуть вибрати і дівчатка, і хлопчики, які вирішили вступати в середній спеціальний заклад після 9 класів школи. До них відносяться:

  • • Продавець-консультант.
  • • Перукар.
  • • Менеджер.
  • • Рекламний фахівець.
  • • Фармацевт.
  • • Фельдшер.
  • • Кондитер.
  • • Бухгалтер.
  • • Масажист.
  • • Юрист.
  • • Економіст.
  • • Програміст.
  • • Офіціант.
  • • Адміністратор (готельного комплексу, ресторану).
  • • Туроператор.
  • • Екскурсовод.

.Як виглядати по-справжньому стильно

Ти підліток, і звісно бажаєш довести батькам та іншим дорослим, що можеш самостійно приймати рішення, вибирати, з ким тобі спілкуватися, чим захоплюватися, як одягатися. Як і твої однолітки, ти всіляко демонструєш, що вже не дитина, але й на дорослих не хочеш бути схожим. Тобі здається, що старші люди не орієнтуються в сучасних музичних стилях, фільмах, напрямках моди. Твоє небажання наслідувати дорослих виражається багатьма способами, у тому числі і зовнішнім виглядом.

На вулицях або у навчальних закладах можна побачити підлітків, що виглядають, м’яко кажучи, не зовсім гарно. Частіше за все вони привертають погляд неохайним або не по фігурі одягом, незрозумілими зачісками, пофарбованим аби як волоссям (це стосується і хлопців, і дівчат). А дівчата ще й занадто захоплюються косметикою.

Але мета цієї статті – не критика підростаючого покоління, як можливо ти подумаєш, тому не поспішай відкласти газету подалі. Давай розглянемо, як не просто виділитися з натовпу, а ще й стати дійсно стильною особистістю, дивлячись на яку, оточуючі бачать приклад для наслідування.

Основні поради щодо зовнішнього вигляду

По-перше, і дівчата, і хлопці повинні бути охайними, як би банально це не звучало. Одяг повинен бути чистим, випрасованим, підходити за розміром. Ви ж хочете, щоб друзі захоплювалися Вами? Якось немає бажання мати за взірець для себе людину, що ходить у пожмаканій футболці, яка ще й висить на фігурі, як на вішалці, та у заляпаних грязюкою джинсах

По-друге, слідкуй за собою, дотримуйся правил гігієни, доглядай за своєю шкірою. Якщо ти переймаєшся через прищі, то придбай у аптеці спеціальний лосьйон або інший косметичний засіб, що допоможе позбутися цієї проблеми. Також можна спробувати народні засоби. І, найголовніше, не комплексуй! Цю проблему можна вирішити.

Порада, що стосується дівчат. Не зловживайте косметикою. Так, у журналах ви часто бачите фото, на яких моделі мають яскравий макіяж. Вони роблять це для того, щоб замаскувати дефекти шкіри та надати виразності рисам обличчя. Для фотосесій такий яскравий грим доречний, фотокамера та спеціально налаштоване світло пом’якшують кольори, і людина виглядає природньо. До того ж фотографії проходять обробку фоторедакторами, що надає шкірі ідеального вигляду. При денному світлі яскравий макіяж виглядає грубо та недоречно, навіть може підкреслити недоліки. Доречі, у житті багато хто з зірок відмовляеться від макіяжу на користь природного вигляду. Тому краще просто скористайся пудрою або тональною основою, щоб приховати дефекти, якщо звісно тобі це потрібно, та підфарбуй губки неяскравим блиском або гігієнічною помадою.

Якщо хочеш пофарбувати волосся (актуально і для дівчат, і для хлопців), не поспішай користуватися стійкою фарбою. Є безліч відтіночних шампунів та інших засобів. Не поспішай освітлювати волосся або фарбувати його у темний колір. По-перше, тобі може не пасувати обраний варіант, а виправити іноді просто неможливо. По-друге, коли волосся відростатиме, воно матиме неохайний вигляд, і якщо батьки не дозволять пофарбуватися знову, доведеться так ходити, поки не відросте. А вже про те, як стійка фарба може нашкодити волоссю, думаю, дорослі попереджали.

ІМІДЖ УЧНЯ

Імідж учня визначає його зовнішній вигляд. У нього входять постава, хода, культура мови, ввічливість, пунктуальність.

Учні, одягнені охайно, завжди викликають приязнь до себе в оточуючих. Зім’ятий костюм, брудні черевики, несвіжа сорочка роблять враження байдужості до оточуючих і невимогливості до себе. Неприємне враження створюють брудна носова хустинка, готовий відірватися ґудзик піджака. До свого одягу треба ставитися з повагою. Найкращим одягом для учня є шкільна форма.

Особливої уваги заслуговує така деталь, як краватка. Вибір краватки багато в чому залежить від кольору і фактури тканини костюма. Взимку віддають перевагу темним краваткам, а в літню пору — більш світлих, соковитих кольорів. Строкаті сорочки або сорочки в клітинку носять із гладкою однотонною краваткою. Краватка може бути в тон костюма, але обов’язково небагато світлішою або темнішою від нього. До вовняних сорочок, а також до спортивних речей краватка не потрібна.

При користуванні парфумами важливо не перестаратися і враховувати, що запах «жіночих парфумів» не повинний відчуватися на відстані більшій за 45 см. Запах чоловічого одеколону — у межах 15 см. Для молодої дівчини підходять легкі, ніжні аромати. Хлопцям доречно використовувати в будь-яку пору року туалетну воду.

Біжутерії на учениці не повинно бути багато навіть під час урочистостей, свят. Велика кількість дрібничок справляє неприємне враження, говорить про поганий смак, не узгоджується з іміджем учениці. Прикраси не повинні бриньчати, сковувати рухи, заважати навчанню.

Не рекомендується одночасно носити прикраси з різних матеріалів або витримані в різних стилях, наприклад, срібний ланцюжок і вироби із пластмаси. Дорогі ювелірні прикраси не слід носити в школу — досить декількох предметів біжутерії.

Учневі як прикрасу можна рекомендувати зажим для краватки, можливі запонки для сорочки. З манжетами вони повинні трохи виглядати з-під піджака.

Вміння красиво стояти, сидіти, рухатися завжди було невід’ємною частиною гарних манер. Найкращий одяг сидить некрасиво на людині з неправильною поставою. Умінню легко і граціозно рухатися, рівно стояти в невимушеній позі, не втрачаючи рівноваги, потрібно вчитися. Насамперед треба бути в гарній фізичній формі.

Якщо у вас немає можливості займатися спортом, то ранкова зарядка і холодний душ повинні стати вашим щоденним ритуалом.

Основними вимогами до ходи є прямий хребет, розгорнуті плечі, злегка випнуті груди, втягнений живіт. Руки повинні рухатися гармонійно і природно, а крок має бути середнього розміру.

Усе вищесказане входить у фізичну і побутову культуру людини. Важливу роль відіграють правильна постава і відсутність занадто енергійних жестикуляцій руками. Правильна постава — це підтягнутий живіт, прямі плечі, відсутність скутості у м’язах. Не можна тулитися до стінки, спиратися на спинку стільця, засовувати руки в кишені, перебирати в руках якийсь предмет. Зовсім непристойно хватати співрозмовника за ґудзик чи лацкани піджака, бити по плечу чи штовхати ліктем у бік.

У манері сидіти виявляється культура людини. Учні не повинні лягати на парту, а дівчатка — намагатися примоститися на самому краєчку сидіння. Некрасивою вважається поза, коли коліна широко розставлені, а ступні ніг при цьому повернені носками всередину. Особливо неприйнятною вона є для дівчат. Сидіти за партою потрібно таким чином, щоб запобігти розвиток сколіозу хребта.

Алгоритм ЧИТАННЯ ТЕКСТУ

  1. Виділіть (випишіть) нові для Вас поняття, терміни, закони, інформацію тощо.
  2. Керуючись підручником, словником надайте інтерпретацію (тлумачення, пояснення) кожному з виділених нових термінів, понять, законів
  3. Які з виділених термінів, понять, законів залишилися незрозумілими для Вас? Зверніться по допомогу до вчителя або призначеного ним помічника з числа учнів
  4. Установіть логічні ланцюжки, певні взаємозв’язки, наслідки, способи досягнення результату причина і наслідок мета і засіб
  5. Виділіть, на Ваш погляд, головну думку в даному тексті. Чому Вона для Вас є головною?
  6. Для вирішення якої проблеми, ситуації тощо можна використовувати дану інформацію?

Як вчити НАПАМ’ЯТЬ?

  1. Прочитай і визнач головну думку тексту
  2. Розділи текст на смислові частини
  3. Вивчи першу частину
  4. Вивчи другу частину
  5. Повтори першу і другу частини разом
  6. І так далі!

Алгоритм РОЗВ’ЯЗАННЯ ЗАДАЧІ

  1. Про що йдеться в умові?
  2. Визнач значення відомих величин: словесно числом, виразом чи рівнянням позначенням
  3. Запиши запитання задачі через позначення
  4. Перевір одиниці вимірювання
  5. Якщо треба, зроби пояснюючий малюнок (схему)
  6. Запиши задачу у вигляді рівняння через позначення
  7. Підстав у рівняння замість позначень відповідні числа або вирази
  8. Перевір відповідь. Якщо вона неправильна, пригадай чи переглянь розв’язання подібної задачі

7 порад учню:

Порада перша і найтяжча.

Ніколи не намагайтеся отримати все і відразу.

Пам’ятайте, що успіх – це насамперед праця.

Не вірте красивим фільмам, де щоб досягти успіху досить бути вродливим чи багатим.

Порада друга – про любов.

Обов’язково зміни своє відношення до людей, які тебе оточують.

Хочеш, щоб тебе любили люди – полюби їх сам.

Подумай, чи подобаються особисто тобі егоїстичні, нетерпимі до чужих думок люди?

То чому, якщо ти саме такий, повинні любити тебе?

Порада третя – особлива.

Потрібно на деякий час забути, що ти особливий, не такий як всі.

Запам’ятай, що про це знає лише твоя мама і ти сам.

Порада четверта – про найдорожче.

Полюби себе насамперед сам.

Це не значить, що ти повинен любуватися собою в дзеркало.

Просто стався з повагою до свого тіла, не отруюй його алкоголем та іншими ядами.

Порада п’ята – пріоритетна.

Не розпорошуй свої сили відразу у всіх напрямках.

Вибери кілька важливих для тебе справ і наполегливо вдосконалюйся саме в них. Хоча спробувати себе в нових справах ніколи не завадить.

Хто зна, можливо, саме там чекає на тебе успіх, сидить собі і жде, коли ж ти його віднайдеш.

Порада шоста – навчайся!

Навчайся все своє життя.

Ніхто не заперечує, що ти і так багато знаєш та умієш.

Добре, що ти знаєш, скільки часу тривала столітня війна (100?!),

чудово, якщо ти можеш відрізнити комп’ютерний вірус від вірусу грипу,

вітаю, якщо зумієш своїми руками забити звичайний цвях в цегляну стіну.

Порада сьома і остання (по списку, а не по значенню!

Отже, ти хочеш досягти успіху? То чого ж тоді чекаєш і витрачаєш

свій дорогоцінний час на читання цих порад?

Давай, не сиди, пора уже щось зробити своїми руками

Кодекс честі учня:

– Вчитися не заради оцінки, а для здійснення гуманних, патріотичних цілей і досягнень.

– Направляти свою навчальну діяльність на глибоке оволодіння знаннями з основ наук, бути ініціативним, самостійним, найповніше виявляти себе.

– Дотримуватися вимог школи, правил внутрішнього розпорядку, гідно вести себе.

– Бути ввічливим у спілкуванні з товаришами, учителями, старшими людьми, шанобливо ставитися до батьків.

– Турбуватися про молодших.

– Виявляти милосердя.

– Дбати про пристойний зовнішній вигляд, власну гігієну.

– Не допускати куріння, не вживати спиртних напоїв, наркотичних засобів.

Поради з самовиховання:

  1. Коли берешся за будь-яку справу, подумай: який результат повинен отримати.
  2. Берись за справу сміливо і не відступай, поки її не виконаєш. Якщо в кінці тижня або цього дня залишаються не виконаними один чи два запланованих тобою пункти, перепиши їх у план на наступний тиждень(наступний день).
  3. Візьми собі за правило обов’язково аналізувати: чому саме ти не виконав той чи інший пункт. Намагайся сам усувати причини невиконання. Спочатку це вважатиметься важким, але з часом ти зрозумієш, що головне – це правильно оцінювати свої сили і не гаяти марно часу.
  4. Ніколи не практикуй перенесення виконання справи на наступний день. Приступай до виконання запланованого одразу ж без зволікань.
  5. Не роби жодних попускань, навчися своїм примхам відповідати коротко, але твердо –”ні”.
  6. Навчися сам собі наказувати, будь до себе непохитним,але став перед собою завдання реальні, ні в якому разі “не заривайся”, бо не спрацює внутрішній наказ ”Так треба”, “Я мушу”.
  7. Спробуй проаналізувати: на що ти переважно витрачаєш свій вільний час?
  8. Твій організм здатий до тривалих навантажень, але, щоб уникнути стомлення, переборюй втому, змінюй види діяльності протягом дн
  9. Приймаючи на себе будь-яке завдання, навчися слухати уважно вказівки дорослих. Користуйся нотатками, щоб нічого не пропустити повз увагу і зберегти час.

Шляхи послаблення стресу

1. З’ясуйте, що саме вас тривожить і зачіпає за живе. Розкажіть, про те,що вас турбує, близькій людині.

2. Навчіться керувати своїми емоціями. Наш мозок викидає гормони стресу на будь-які подразники, що загрожують нашому спокою. При цьому йому зовсім байдуже, реальні вони чи вигадані.

3. Усміхайтеся, навіть як вам не дуже хочеться. Сміх позитивно впливає на імунну систему. У відповідь на вашу усмішку організм продукуватиме

бажані гормони радості.

4. Використовуйте агресивну енергію в мирних цілях. Напишіть «обурливого листа» і з усією люттю, на яку ви здатні, розірвіть його на шматочки.

5. Вживайте вітамін Е. Він підвищує імунітет і стійкість до стресу.

6. Є багато систем аутотренінгу. Ми можемо засвоїти кілька формул самозаспокоєння:

– Відкинь цю думку

– Усе буде добре

– Проблема вирішиться

– Не варто хвилюватися

– Я абсолютно спокійна.

– Думки розважливі, спокійно обмірковую

свої подальші дії.

8. Фізична активність. Прогулянка, танці, теніс, плавання, вправи з аеробіки послаблюють стрес.

9. Гумор. Намагайтесь подивитися на ситуацію з іншого боку, покепкуйте з неї.

10.Література. Поезія та художні твори, журнальні статті – ефективний засіб розрядки негативних емоцій. Перегляд улюблених фільмів.

11.Релаксація. Найефективнішими методами релаксації є медитація, прогресивна м’язова релаксація, глибоке дихання, аутогенне тренування.

12.Універсальним заспокійливим засобом є відпочинок біля води, що рухається (річки, водоспаду, акваріума) або у вогню (багаття, свічка).

13.Побийте подушку або постіль – це чудовий спосіб розрядити свої емоції без глядачів і надзвичайно заспокійливий засіб.

14.Музика теж заспокоює. Якщо ви увімкнете свою улюблену мелодію, стрес відступить.

15.Відпочинок. Сон. На деякий час корисно припинити будь-яку діяльність.

12 правил від юриста при затриманні міліцією в адміністративній справі:

поводься чемно, не тікай, не чини фізичного опору;

попроси представитися та показати службове посвідчення;

вимагай пояснення причин затримання, дізнайся назву відділку, куди доставляють;

вимагай від співробітників міліції повідомити про затримання твоїх близьких;

повідом про неправомірні дії міліції оператора лінії 102;

якщо тебе вже доставили до райвідділу, прослідкуй, щоб у відповідному журналі у відділку були зафіксовані твоє прізвище та ім’я, а також точний час твого затримання;

після прибуття до відділку вимагай складання протоколу про затримання, окрім протоколу про адміністративне правопорушення;вимагай присутності адвоката. Це може бути адвокат від держави, або запрошений тобою чи батьками (опікунами);

не відмовляйся від підписування протоколу про правопорушення, якщо не згоден. Краще в графі «пояснення» напиши, що “з протоколом не згоден, тому що …….”, якщо мали місце порушення з боку міліціонерів, запиши зауваження: “Про затримання не повідомлені родичі” або “Мені відмовлено у наданні можливості користуватися послугами адвоката”;

обов’язково отримай копії складених протоколів;

пам’ятай, що особистий обшук має проводитись особою однієї з тобою статі у присутності двох понятих цієї ж статі;за результатами обшуку складається протокол із зазначенням вилучених речей;

зауваж, що міліціонери не можуть фотографувати та знімати відбитки пальців в процесі адміністративного затримання.


“Секрети успішного навчання”

Вчися, навчаючи:

Саме цей секрет нам хотілося б тобі розкрити першим, тому що надалі він може допомогти тобі освоїти інші.

Отже, повторимо: щоб щось добре засвоїти самому, можна (і потрібно!) Навчити цьому іншого!

Якщо ти вирішив скористатися нашими пам’ятками і освоїти секрети успішного навчання, вибери людини (свого друга, подругу чи просто однокласника, брата чи сестру), якому ти будеш допомагати у навчанні. Звичайно, ця людина повинна погодитися прийняти твою допомогу (ти повинен переконатися в тому, що йому дійсно це потрібно)!

Передавати секрети успіху в навчанні можна і дорослому: мамі, татові, бабусі, дідусеві …

Тільки не перевантажував інформацією свого слухача, пропонуй її “маленькими порціями”!

Пам’ятка з виконання домашніх завдань

Перевір записи у зошитах та чітко уяви, які треба виконати дії і якого треба досягти результату.

Згадай зміст матеріалу, викладеного вчителем, знайди в підручнику.

правила , принципи, які потрібно застосувати.

Уяви, як будеш виконувати завдання, знайди в ньому спільне з тим, що виконувалося на уроці, склади мислений план дій.

Виконай заплановані дії та виділи одержаний результат.

Перевір, в чому співпдає, а в чому не співпадає одержаний результат потрібному , оціни його.

Якщо результат дій не задовільняє і завдання з першого разу не вдалося, то не спіши повторювати знову ті ж самі дії, а проаналізуй, чи правильні вони.

Уяви як діятимеш далі,щоб уникнути виявлених недоліків.

Склади новий, скоректований план дій, який дозволяє одержати потрібний результат. Пам’ятай, що для поліпшення результату інколи треба виконувати дії кілька разів.