2017 – рік Японії в Україні

Японія 2Відповідно до Указу Президента України від 11.01.17 №1/217    –  2017  рік оголошено роком Японії в Україні

УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ №1/2017

Про оголошення 2017 року Роком Японії в Україні

З метою активізації двостороннього співробітництва, зміцнення зв’язків між Україною та Японією, а також на виконання домовленостей, досягнутих за результатами офіційного візиту Президента України до Японії, постановляю:

1. Оголосити 2017 рік Роком Японії в Україні.

2. Кабінету Міністрів України:

1) утворити Організаційний комітет з підготовки та проведення Року Японії в Україні (далі – Організаційний комітет);

2) розробити на основі пропозицій Організаційного комітету, затвердити і забезпечити виконання плану заходів з проведення Року Японії в Україні, передбачивши, зокрема:

проведення офіційної церемонії відкриття Року Японії в Україні;

організацію і проведення в містах України днів японської культури, мистецтва та кіно, спільних виставок фотохудожників з України та Японії;

запрошення відомих японських підприємців та вчених для проведення майстер-класів;

проведення тематичних конференцій, презентацій щодо розвитку інвестиційного співробітництва між Україною та Японією;

проведення за участю Національного інституту стратегічних досліджень міжнародних наукових конференцій з метою обговорення актуальних проблем сучасності;

проведення у загальноосвітніх та вищих навчальних закладах тематичних заходів, зокрема конференцій, семінарів, круглих столів;

сприяння розвитку взаємного обміну учнями, студентами між навчальним закладами України та Японії;

започаткування діяльності літніх таборів для вивчення японської мови та культури;

переклад на українську мову і видання книг з історії та культури Японії;

проведення спортивних змагань, зокрема зі східних бойових мистецтв;

організацію висадження сакур у містах України.

3. Кабінету Міністрів України щокварталу інформувати Президента України про хід проведення Року Японії в Україні.

4. Державному комітету телебачення і радіомовлення України сприяти висвітленню у державних засобах масової інформації заходів з проведення Року Японії в Україні.

5. Цей Указ набирає чинності з дня його опублікування.

Президент України  П.ПОРОШЕНКО

11 січня 2017 року


Японія 1 біс

 

 

Японія 2 біс

 “Cвяткування  Нового року в Японії”

мультимедійна презентація

Мета: ознайомити учнів з традицією святкування Нового року у різних країнах, з історією святкування; розвивати інтерес та бажання познайомитися з традиціями свого народу; коригувати вміння аналізувати, зіставляти ; систематизувати знання учнів; прищеплювати їм повагу до національних традицій різних народів світу

 


Усний журнал

“Традиції та звичаї японців”

 

В середу 13 грудня для учнів 5-6 класів було проведено вихователем

Прикорень В.А. заочну подорож по темі “Традиції та звичаї японців”. Метою заходу було: познайомити дітей з обрядами, традиціями давньої та сучасної Японії, розвивати кругозір школярів, поповнювати словникову скарбничку новими термінами, виховувати повагу до культури інших народів


«Символ Японі – квітка сакури»

Урок трудового навчання

На уроці трудового навчання учні підготовчого класу вчилися виготовляти  квітучу гілочку сакури. Вони дізналися, що сакура – це красиве квітуче дерево, символ Японії. Піклуючися про сакуру, японці вчаться поважати старість, традиції своєї сім’ї. Для японців час цвітіння сакури священний.

Лем


 

Сторінками мистецтва «Загадкова Японія»

Мета: познайомитися з основними видами мистецтва Японії, з історією їх виникнення та особливостями, розвивати зацікавленість  і повагу дітей до мистецтва  і мистецької спадщини  інших народів, розширювати  кругозір  у площині знань про мистецтво Японії, прививати любов до прекрасного.

IMG_2578 IMG_2582


 

Відеоподорож: “Японія: країна та люди”

Мета заходу: поглибити й розширити знання про екзотичну й неповторну Японію; розширювати кругозір; виховувати повагу до прекрасного.

Барвиста, різноманітна наша планета Земля. В одному її куточку є маленька, але незвичайна країна. Давня назва Японії – Ніппон, що означає «джерело Сонця».
Японія – це “країна, де сходить сонце”, єдина в світі держава, де офіційно головою держави є імператор. Це країна оригамі, танка та бонсай. Країна роботів та сумо, Японія є прикладом для усього людства як із злиденної, бідної на природні ресурси військової диктатури можна перетворитися на високорозвинуту державу з економікою знань та інновацій.

DSCF8906 DSCF8908 DSCF8909 DSCF8921 DSCF8922


Проведення книжкової виставки

“Рік Японії в Україні”

 У жовтні 2017 проведений захід на тему: «Рік Японії в Україні». Захід відбувся у бібліотеці закладу, де учні ознайомлювалися з японською культурою, письменністю та традиціями народу, навчалися виготовляти орігамі.

DSCF8827


Виразне читання творів японських поетів

Мета   Розширити знання дітей про самобутню сторінку загальнолюдської культури   японських поетів

Вчити виразно читати вірші японських поетів, розуміти зміст віршів, відтворити  жанр японського «хокку»

Виховувати інтерес до країни Японії, повагу до японського народу та до культури  Японії. Виховувати на поезії японських поетів доброту, щирість, взаєморозуміння

Розвивати мислення, уяву

Коригувати мову учнів

!DSCF8813 !DSCF8821 !DSCF8823


Народна творчість Японії

Мета

  • ознайомити  учнів з народною творчістю Японії;
  • сприяти зацікавленості школярів культурою Японії;
  • розширити кругозір учнів, розвивати спостережливість, інтерес до культурної спадщини Японії;
  • виховувати любов до народного мистецтва, дбайливе ставлення до пам’яток  культури, повагу до інших народів і культур.

 

Изображение 005

Изображение 017


“Декоративно-ужиткові мистецтва Японії”

Урок трудового навчання

МЕТА: познайомити  дітей з історією розвитку декоративно-прикладного мистецтва Японії; розвивати зацікавленість декоративно-прикладним мистецтвом та народними художніми промислами , розвивати спостережливість, інтерес до культурної спадщини; виховувати любов до народного мистецтва, дбайливе ставлення до пам’яток  культури.

DSCF8760 DSCF8768 DSCF8772 DSCF8774


 

ПРЕЗЕНТАЦІЯ: “КІОТО – місто-побратим КИЄВА”

 

!IMG_2743 !IMG_2747 !IMG_2758

“Судоку. Японські кросворди”.

Урок математики.

Судоку – гра, яка все більше завойовує популярність. Вона відноситься до розряду головоломок і насправді, часом змушує неабияк поламати голову. Фахівці кажуть, що гра в Судоку допомагає як дітям, так і дорослим удосконалювати логіку, мислення. Незважаючи на назву, батьківщина цієї гри зовсім не Японія, хоча сама назва японська. Ніхто не знає, яка країна є прародителькою гри Судоку, але сьогодні це насправді багатонаціональна гра.

Так 3 травня був проведений захід «Судоку. Японські кросворди», метою якого було ознайомити дітей з походженням та правилами гри Судоку. Діти вчилися грати в гру на окремих роздрукованих аркушах даної гри, а також ознайомилися з мобільним додатком гри Судоку на смартфонах.

Існують декілька версій гри для мобільних телефонів та смартфонів. Ці версії, зручні тим, що гравець може сам задавати умови головоломки. Також вони можуть вказувати на помилки. З появою мобільного додатку кількість прихильників гри Судоку різко зросла.

IMG_20170324_093003 IMG_20170324_093242 IMG_20170324_102819 IMG_20170324_103650


 

“Страви Японської кухні”

Урок трудового навчання

Згідно з планом проведення заходів, присвячених Року Японії в Україні для учнів 5-х класів нашого закладу вчитель трудового навчання Лимар І Ф.  підготувала та провела урок-презентацію «Національна кухня Японії. Чайна церемонія в Японії». Під час уроку учні познайомилися з найбільш поширеним і відомим на весь світ національним блюдом Японії – суші.  Вчитель відзначила, що японська кухня представляє інтерес не тільки завдяки своїм незвичайним страв, але також із-за самої суті процесу їх споживання. У цій країні, як ні в якій іншій, дотримуються звичаї і традиції до, під час і після трапези. Прийом їжі є справжнім ритуалом, за яким цікаво спостерігати і взяти в ньому участь. Також учні дізналися про чайну церемонію в Японії, що японське чаювання — це не просто традиція, це цілий ритуал, який люди осягають багато років у спеціальних школах. Сенс японського чаювання полягає, головним чином, не в дегустації напою — це більше схоже на медитацію і спробу віднайти гармонію не лише у собі, а й з іншими людьми.

DSCF8600 DSCF8605 DSCF8609


«Відображення уявлень японців про красу у поезіях Мацуо Басьо»

 

 

05.04.17.  відбувся урок на тему: «Відображення уявлень японців про красу у поезіях Мацуо Басьо»

Мета: Ознайомити учнів з особливостями японської культури та поезії на прикладі творчості поета Мацуо Басьо; дати поняття про хоку; навчати учнів виразно читати хоку. Сприяти зацікавленості школярів культурою Японії, виховувати повагу до інших народів і культур.

DSCF8436 DSCF8440 DSCF8441

 


 

“Національна квітка Японії”

Хвилинка мистецтва

23.03.2017  ознайомлено учнів 2 класу з національним символом Японії – хризантемою. Діти мали можливість на практиці виготовити модель квітки.

DSCF8298 DSCF8312 DSCF8323 DSCF8333


“Автомобіль твоєї мрії – 2017” Урок образотворчого мистецтва

20.02.2017  проведено урок образотворчого мистецтва з метою ознайомити дітей з країною Японія – найкращим виробником автомобілей; занурити у світ чарівності і фантазії удосконалюючи знання дітей про техніку, людину та великі досягнення у майбутньому; розвивати знання учнів про інші дружні країни світу; виховувати пізнавальний інтерес.

20170209_130539 20170210_122100 20170210_122426


“Дружба без кордонів” краєзнавча подорож Японією

DSCF7979 DSCF7982 DSCF7984 DSCF7985

17.02.2017 з учнями 1 класу проведено Краєзнавчу подорож до Японії “Дружба без кордонів” .

Діти познайомилися з визначними місцями Японії.


 

Географічне та історичне положення Японії

02.02.2017 проведено урок подорож по Японії. На цьому заході діти розглянули географічне положення Японії по відношенню до України, особливості адміністративно-територіального устрою. Основні аспекти історичного минулого країни, національні символи.

Учням було повідомлено про основні напрямки співробітництва між цими країнами.

Було проведено відеоподорож по визначним місцям Японії.

Изображение 009 Изображение 012