У Центрі забезпечується психолого-педагогічний супровід, надаються психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги (допомога).
Проводиться корекційно-розвиткова робота з предметно-практичного навчання, лікувальної фізичної культури, ритміки (логоритміки), соціально-побутового, просторового орієнтування, розвитку мовлення (формування вимови і мовлення) тощо.
Психолого-педагогічна реабілітація у Центрі забезпечує психолого-педагогічну корекцію та діагностику емоційно-вольової сфери та інтелектуального розвитку дітей із складними порушеннями для проведення моніторингу ефективності корекційно -розвиткової роботи.
Психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги (допомога) надаються в індивідуальній або груповій формі у вигляді занять та проводяться педагогічними працівниками Центру.
Психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові заняття проводяться відповідно до індивідуальної програми розвитку (за умови наявності відповідних ресурсів) та узгоджуються з реабілітаційними заходами, що надаються учням, та не повинні призводити до перевантаження учнів.
Індивідуальні заняття здійснюються відповідно до індивідуальних програм розвитку учнів або на підставі поданих документів для змінного контингенту протягом дня.
У Центрі проводяться заняття з: лікувальної фізкультури; ритміки; логоритміки; розвитку мовлення (формування всіх компонентів мовлення, особливо лексико-граматичної складової мовлення та ознайомлення з довкіллям) корекції мовлення; соціально-побутового орієнтування; розвитку психофізичних функцій (використання елементів: кінезіотерапії, анімалотерапії (іпо-, каніс-, феліно-, орніто-), арт-терапії (ізо-, драмо-, казко-, музико-, кіно-, піско-, ігро-, мульт-, фото-, кольоро-, пластилінової, танцювальної терапії, психогімнастики), працетерапії, Монтессорі-терапії) тощо.
Для надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг (допомоги) у Центр має:
- кабінет практичного психолога;
- кабінет соціального педагога;
- логопедичний кабінет;
- навчально-виробничі майстерні з пристосуванням робочих місць (місць навчання) з урахуванням безпеки та особливих потреб осіб;
- кабінети трудового (предметно-практичного) навчання для учнів початкової школи;
- кабінет для проведення групових занять з ритміки (логоритміки);
- кабінети для занять із соціально-побутового орієнтування;
- кабінет психологічного розвантаження;
- кабінет для індивідуальних та фронтальних занять з розвитку слухо-зоро-тактильного сприймання та формування вимови;
- спортивний зал та спортивний майданчик.
Особлива увага приділяється формуванню в учнів компетентностей для самостійного життя, у тому числі соціально-побутового орієнтування, поліпшення рухових, психічних, комунікативних і мовленнєвих функцій, засвоєння правил суспільної поведінки, формування самоствердження і належної самооцінки особою своїх можливостей; забезпеченню психолого-педагогічної та корекційно-розвиткової допомоги відповідно до індивідуальної програми розвитку.
Корекційна спрямованість трудового навчання забезпечує практичне застосування учнями з особливими освітніми потребами засвоєних знань, умінь і навичок, загальний розвиток, адекватне професійне орієнтування учнів з урахуванням особливостей їх психофізичного розвитку та рекомендацій лікарів.
Заняття з лікувальної фізичної культури проводяться в усіх класах з урахуванням захворювання та вікових особливостей учнів.
Реабілітація в Центрі забезпечує здійснення заходів психолого-педагогічної та соціально-побутової реабілітації (адаптації), а також реабілітаційних заходів.
Психолого-педагогічна реабілітація та соціально-побутова реабілітація (адаптація) передбачає запровадження комплексу заходів, що створюють передумови для оволодіння учнями системою знань та компетентностей, застосування яких сприятиме подальшому розвитку особистості (підвищення освітнього рівня, здатність до самостійного проживання та трудової діяльності (у разі можливості), організації побуту, адекватного планування самостійного життя).
Реабілітаційні заходи змінному контингенту надаються відповідно до індивідуальної програми реабілітації або індивідуальної програми розвитку або рекомендацій закладів охорони здоров’я, у якому спостерігається дитина, щодо реабілітаційних заходів.
Реабілітаційні заходи передбачають:
- заняття з профільними спеціалістами з реабілітації, зокрема вчителем-логопедом, спеціальним (корекційним) педагогом (вчителем-дефектологом), вчителем-реабілітологом, практичним психологом;
- заходи з фізичної фізкультури, фізичної реабілітації;
- послуги з комплексної реабілітації (абілітації), у тому числі фізичну терапію, лікувальну фізкультуру, трудову реабілітацію, масаж загальний, логопедичну корекцію, психологічну корекцію, педагогічну корекцію, соціальну адаптацію тощо.
- Реабілітаційні заходи забезпечують, у тому числі:
- ранню реабілітацію дітей (до семи років);
- фізичну реабілітацію;
- соціальну реабілітацію (абілітацію);
- трудову реабілітацію для дітей із складними порушеннями розвитку;
- фізкультурно-спортивну реабілітацію.