Поради бібліотекаря

Читання – це важлива навичка, яка стане в нагоді вам у житті. Бібліотека – це ресурс, який допоможе вам розвинути цю навичку та дізнатися багато нового та цікавого.

               

              Для учнів.

          Відкривайте для себе нові світи: Книги – це двері в інші світи. Не бійтися експериментувати з різними жанрами та авторами. Хто знає, можливо, саме в бібліотеці ви знайде свого нового улюбленого письменника.

          Розвивайте свою уяву: Читання – це найкращий спосіб розвинути уяву. Під час читання ви можете перенестися в будь-яку точку світу, будь-яку епоху.

          Збагачуйте свій словниковий запас: Нові слова, які ви зустрінеш під час читання, допоможуть вам точніше виражати свої думки та почуття.

          Шукайте відповіді на свої запитання: Бібліотека – це не лише місце для розваг, але й джерело знань..

 

Для вчителів.

         Співпраця з бібліотекарем: Спільні онлайн-заходи (літературні вечори, конкурси, презентації нових книг) зроблять навчання цікавішим і ефективнішим.

Використання бібліотеки як навчального ресурсу: Бібліотека – це не лише сховище книг, а й навчальний простір. Тут можна проводити онлайн- уроки, організовувати дослідницьку роботу учнів.

Заохочення до читання: Створіть в класі атмосферу, де читання буде в моді. Організовуйте книжкові клуби, читацькі марафони.

Формування інформаційної культури учнів: Навчіть учнів користуватися каталогами, базами даних, інтернет-ресурсами.

Співпраця з батьками: Залучайте батьків до читання разом з дітьми. Організовуйте спільні заходи для батьків і дітей.

Пам’ятайте: Бібліотека – це не просто місце, де зберігаються книги. Це простір для  спілкування, навчання і розвитку.

           Беручи книгу, пам’ятай:

1.Книгу потрібно берегти.

2.Перед тим, як взяти книгу, перегорни її сторінки, щоб переконатися, що  вона ціла.

3.Не загинати сторінки.

4.Не писати в книгах.

5.Повертати книгу вчасно.

        Не соромся звертатися до бібліотекаря, бібліотекар завжди готовий допомогти  з вибором книги, підібрати цікаву літературу для  дошкільних предметів або просто відповісти на твої запитання.

 

Як знайти потрібну книгу:

Визначте тему, яка вас цікавить.

Перегляньте каталог бібліотеки.

Запитайте поради у бібліотекаря.

Скористайтеся онлайн-ресурсами, такими як веб-сайт бібліотеки .

Як читати більше:

Виберіть книги, які вам цікаві.

Встановіть час для читання щодня.

Приєднайтеся до книжкового клубу.

Читайте в громадських місцях, таких як бібліотека або кав’ярня.

Слухайте аудіокниги.

Як організувати свою домашню бібліотеку:

Відсортуйте книги за жанром, автором або темою.

Використовуйте книжкові полиці, стелажі або коробки, щоб зберігати книги.

Позбудьтеся книг, які ви більше не читаєте.

Регулярно прибирайте свою бібліотеку.

  • Читайте різноманітні книги. Не обмежуйтеся тільки підручниками та шкільною програмою. Читайте книги з різних жанрів та тем, щоб розширити свій кругозір та розвинути критичне мислення.
  • Не бійтеся експериментувати. Спробуйте прочитати книги, які не схожі на те, що ви зазвичай читаєте. Ви можете бути здивовані тим, що вам сподобається щось зовсім нове.
  • Говоріть про книги з іншими людьми. Обговорення прочитаного з друзями, сім’єю або бібліотекарем допоможе вам краще зрозуміти прочитане та побачити його з нового ракурсу.
  • Бережіть книги. Книги – це цінний ресурс, який слід дбайливо зберігати. Не загинайте сторінок, не пишіть у книгах та не псуйте їх іншим чином.

 Кілька конкретних порад щодо використання бібліотеки:

  • Знайдіть свій літературний жанр. Що вам подобається читати? Фантастика, детективи, любовні романи, пригодницькі історії? Використовуйте каталог бібліотеки, щоб знайти книги, які відповідають вашим інтересам.
  • Не бійтеся просити допомоги. Бібліотекарі – це професіонали, які допоможуть вам знайти потрібну інформацію або книгу. Не соромтеся запитати їх про допомогу.
  • Використайте всі можливості бібліотеки. Бібліотеки пропонують широкий спектр послуг, таких як доступ до Інтернету, комп’ютерів, електронних книг та аудіокниг. Не забувайте використовувати ці можливості для свого навчання та розвитку.

Читання – це важлива навичка, яка стане в нагоді вам у житті. Бібліотека – це ресурс, який допоможе вам розвинути цю навичку та дізнатися багато нового та цікавого.


Знайдіть книгу, яка вам цікава. Не бійтеся експериментувати з різними жанрами та авторами.

Читайте в зручному для вас місці. Деякі люди люблять читати в тихому місці, а інші – на природі.

Читайте в своєму темпі. Не потрібно поспішати, щоб прочитати книгу за один день.

Влаштовуйте собі читацькі вечори. Запросіть друзів або членів сім’ї, щоб разом прочитати книгу або обговорити прочитане.

Читайте щодня, хоча б трохи. Навіть якщо ви можете виділити на читання лише 30 хвилин на день.

 

Маєш вільний час – не витрачай його даремно. Візьми в руки книгу, прочитай її, поринь у неповторний світ минулого, сучасного і майбутнього. Водночас дізнайся про щось нове, цікаве. Запам’ятай, навчись. Знання – важким багажем ще нікому не були.

Тож заходь в бібліотеку! Зупинись! Подумай:

– про щоб ти хотів почитати або з яким би автором хотів би зустрітися знову?

Якщо знаєш, де на поличках знайти те, що тобі потрібно, шукай сам(а), знаходь і читай, лети безмежним світом уяви.

Якщо ж не знаєш, де шукати той дорогий скарб, то згадай про:

– виставки і рубрики в бібліотеці. Вони розкривають фонд і допоможуть дізнатися про місцезнаходження потрібного твору;

– бібліографічні показники. Це книги про книги. У них ти знайдеш анотації – короткі розповіді про хороші книги і поради що читати;

– енциклопедії і словники. Вони уточнять твій запит, а можливо, запалять бажання прочитати певну книгу. Довідкова література – це весь всесвіт, упорядкований в алфавітному або тематичному порядку;

– запитай бібліотекаря, він допоможе знайти твою єдину книгу, твій скарб.

                   

                 Пам’ятка

 

  1. Якщо хочеш поговорити з кимось – відкрий книгу.
  2. Якщо ти занудьгував – візьми книгу.
  3. Якщо хочеш одержати пораду – відшукай її в книзі.
  4. Якщо мрієш знайти друга – подружи з книгою.
  5. Якщо мрієш стати справжньою людиною – читай книги.

  6. Якщо хочеш відчути безмежні можливості людського розуму – працюй із книгою.

 

Що необхідно пам’ятати батькам, які хочуть залучити дитину до читання.

 

  1. Виявляйте інтерес до того, що ви робите разом з дитиною. Радійте, дивуйтесь разом із нею.
  2. Враховуйте стан дитини. Не наполягайте на виконанні завдань, якщо дитина не проявляє інтересу та бажання.
  3. Не нервуйтеся, якщо дитина не розуміє вас і не може виконати завдання. Дитина повинна відчувати, що ви їй хочете допомогти, якщо ви її друг і партнер.
  4. Не забувайте хвалити дитину за старанність, співпрацю, прагнення покласти кінець розпочатій справі.
  5. Намагайтесь виконувати всі прості правила, і тоді дитина буде чекати на кожне заняття – гру, у неї виникне любов до читання.
  6. Не перетворюйте навчання у шкільний урок.
  7. Пам’ятайте, що провідна діяльність дитини – ГРА. Граючись, діти краще засвоюють новий матеріал. Цікаві ігри спонукають дітей думати, міркувати, шукати, творити.

У спілкуванні з книгами Вам знадобиться

 

                                                       Пам’ятка читача:

 

Якщо хочеш поговорити з ким-небудь – розгорни книгу

Якщо ти занудьгував – візьми книгу!

Якщо хочеш одержати пораду – відшукай її в книзі!

 Якщо прагнеш знайти друга – подружи з книгою!

 Якщо мрієш стати справжньою людиною, читай книги!

 Якщо хочеш відчути безмежні можливості людського розуму –працюй з книгою!

                                                 Як працювати з підручником

1.Прочитай увесь заданий текст, глибоко вдумайсь у його зміст.

  1. Памятай, що читання підручника без напруження думки¬ марна трата часу.
  2. Працюй завжди з ручкою або олівцем в руках. Засвоєнню допоможуть схематичні малюнки й записи.
  3. Поділи в думці текст на частини і знайди основну думку.
  4. Читаючи текст, пов’язуй його з часом, картою, графіками, схемами підручника.
  5. Порівнюй, зіставляй вивчений матеріал, факти, явища з іншими.
  6. Складай короткий усний (письмовий) план прочитаного. Коли такий план подано вчителем, то вивчай матеріал за планом.
  7. Намагайся в тексті знайти відповідь на кожне запитання, наведене в кінці параграфа.
  8. Привчай себе до самоконтролю: обов’язково перекажи вголос або про себе заданий матеріал, спочатку частинами, а потім – у цілому весь параграф. Роби це так , щоб словам було тісно, а думкам – просторо.

10 Виконуй завжди домашнє завдання.

  1. Долай труднощі, а не тікай від них. Працюй систематично і наполегливо над книжкою.

gg

        10 золотих правил читання книг

 

  1. Обирай книгу для свого віку.
  2. Бери книгу чистими руками.
  3. Читай тільки сидячи. Стілець має бути зручним.
  4. Читай у добре освітленому приміщенні. Промені світла повинні падати на книгу зліва або зверху.
  5. Книгу тримай на відстані не менше ніж 30 сантиметрів. Не схиляй голову над книгою та не сутулься.
  6. Книгу клади на стіл або спеціальну підставку.
  7. Через кожні 30 хвилин читання роби невеличку перерву.
  8. Намагайся читати в тиші, щоб мати можливість обміркувати прочитане.
  9. Під час читання користуйся закладкою для книг.
  10. Не читай в транспорті.

Як розпочати читання

  1. Перед читанням познайомся з загальною побудовою книги.
    2. Подивись титульну сторінку: на ній ти завжди знайдеш назву книги, прізвища автора та художника, де, коли і ким видана книга.
    3. Познайомся із заголовком книги.
    4. Якщо в книзі є передмова, прочитай її.

 

  

ЯК СЕБЕ ПОВОДИТИ У БІБЛІОТЕЦІ

 

  1. Заходячи в бібліотеку привітайся з бібліотекарем.
  2. До бібліотекаря звертайся на ім’я та по батькові.
  3. Коли просиш у бібліотекаря якусь книжку або допомогу в пошуку її, не забувай про «будь ласка» та «дякую».
  4. Якщо книжку тобі видали в читальному залі – тихо сядь за вільний стіл. Читай мовчки. Не висловлюй враження про книгу вголос.
  5. Коли йдеш із бібліотеки, не забудь сказати “дякую” та “до побачення”.

 

Як розпочати читання

1. Перед читанням познайомся з загальною побудовою книги.
2. Подивись титульну сторінку: на ній ти завжди знайдеш назву книги, прізвища автора та художника, де, коли і ким видана книга.
3. Познайомся із заголовком книги.
4. Якщо в книзі є передмова, прочитай її.

Як читати книгу

1. Внутрішньо налаштуйся читати книгу з інтересом, уважно, вдумливо, запам’ятай зміст книги точно і надовго.
2. Зміст прочитаного повинен осмислюватися. Не можна допускати механічного читання.
3. Для свідомого сприймання познайомся з анотацією, прочитай епілог, вивчи заголовок.
4. Запам’ятай найяскравіше, порівняй з уже відомими фактами, явищами.
5. Вчись читати швидко, охоплюючи поглядом цілі фрази,
речення.
6. Прочитавши книгу, обговори її з товаришами, дай їй оцінку.

Як працювати з художньою книгою
1. Читай книгу з олівцем у руці. Якщо книга власна, то можна олівцем робити позначки на полях у тих місцях, які тебе зацікавили.
2. Читай швидко, але уважно.
3. Прочитавши книгу, подумай над її головними ідеями, над описаними в ній подіями, фактами,
4. Зроби записи про те, що здалося важливим у прочитаній книзі.
5. Веди щоденник прочитаних книг.

У спілкуванні з книгами Вам знадобиться

Пам’ятка читача:

Якщо хочеш поговорити з ким-небудь – розгорни книгу!

Якщо ти занудьгував – візьми книгу!

Якщо хочеш одержати пораду – відшукай її в книзі!

Якщо прагнеш знайти друга – подружи з книгою!

Якщо мрієш стати справжньою людиною, читай книги!

Якщо хочеш відчути безмежні можливості людського розуму – працюй з книгою!

 

                                                 Як працювати з підручником

 

1.Прочитай увесь заданий текст, глибоко вдумайсь у його зміст.

  1. Памятай, що читання підручника без напруження думки­ марна трата часу.
  2. Працюй завжди з ручкою або олівцем в руках. Засвоєнню допоможуть схематичні малюнки й записи.
  3. Поділи в думці текст на частини і знайди основну думку.
  4. Читаючи текст, пов’язуй його з часом, картою, графіками, схемами підручника.
  5. Порівнюй, зіставляй вивчений матеріал, факти, явища з іншими.
  6. Складай короткий усний (письмовий) план прочитаного. Коли такий план подано вчителем, то вивчай матеріал за планом.
  7. Намагайся в тексті знайти відповідь на кожне запитання, наведене в кінці параграфа.
  8. Привчай себе до самоконтролю: обов’язково перекажи вголос або про себе заданий матеріал, спочатку частинами, а потім – у цілому весь параграф. Роби це так , щоб словам було тісно, а думкам – просторо.

10 Виконуй завжди домашнє завдання.

  1. Долай труднощі, а не тікай від них. Працюй систематично і наполегливо над книжкою.

                            ПРАВИЛА КОРИСТУВАННЯ БІБЛІОТЕКОЮ

 

  1. Вибрані для читання книжки можна тримати вдома не більше 15 днів, тому що їх хочуть прочитати ще багато твоїх товаришів.
  2. Якщо в тебе змінилась адреса – повідом бібліотекаря. А якщо ти від`їжджаєш на канікули, то обов`язково поверни всі бібліотечні книжки.
  3. Тому, з ким трапилася біда,- випадково загубилася бібліотечна книжка -, потрібно прийти до бібліотеки і розказати про це. Бібліотекар завжди допоможе тобі. Підкаже, яку книжку можна принести замість загубленої.
  4. А почитати журнали або книги , які є в бібліотеці в одному примірнику можна лише в бібліотеці

Бібліотека нашого закладу – це, на мій погляд, естетично оформлена кімната, з світлим читальним залом, укомплектованим книжковим фондом, достатньою кількістю періодичних видань. Бібліотекарю відведено робоче місце так,  щоб весь простір бібліотеки був у полі його зору. Бібліотекар повинен володіти мистецтвом спілкування з читачами, бути обізнаний з технологіями формування життєтворчості особистості, вміло зароджувати у дітей найкращі почуття, розкриваючи засобами літератури широкий світ, що їх оточує.


                                      Як знайти книги, що тебе цікавлять?

     Для цього слід звернутися до абеткового або систематичного каталогів. Якщо ти не можеш знайти те, що хочеш, звертайся до бібліотекаря. А ще орієнтуватися в книжковому морі тобі допоможе «Бюро бібліотечної книги».

 

     Вивчай все – бери краще.

     Втілюй нові ідеї, а не чекай.

     Плануй не заради того, щоб все врахувати, а заради досягнення мети.

     Вмій не тільки переконати, вмій і розуміти дитину як читача.


Читання для дітей робить з них читачів в майбутньому.

Дитячі книги так гарно написані, що будуть цікавими навіть для дорослих.

Ілюстрації в книгах збагачують дітей, спонукають їх до творчості.

Книги допоможуть Вашим дітям навчитися мислити і фантазувати.

До тих пір, поки діти вчаться читати, вони вважають Вас чарівником, що         створює магію зі слів.

Читання вголос сприяє розвитку уваги дитини.

Ви створюєте прекрасні спогади про сімейні вечори теплого взаємного спілкування.

Книги здатні прищепити дітям цінності,  які вони пронесуть через все життя.

Рано чи пізно, Вам обов’язково подякують за розумну та виховану дитину.


                            

Читання може принести вам величезну користь. Читаючи ви зможете:

 

  1. Використовувати свою фантазію. Читаючи книгу, ви фантазуєте, доповнюючи картину, описану автором. Таким чином ви розвиваєте свою уяву.
  1. Зрозуміти, що книги кращі, ніж кіно. При читанні ви використовуєте свою уяву, аби створити в голові повну картинку. Ви робите її такою, яка подобається саме вам.
  2. Навчитися дивитися з різних точок зору. Читаючи різні книги на одну і ту ж тему, або книги, ідея яких різниться з вашою думкою, ви розвиваєте в собі здатність бачити речі з різних точок зору.
  1. Поставити під сумнів ваші переконання. Час від часу ви стикатиметеся з ідеями, які кидають виклик тому, в що вірите ви. Це дає вам можливість ще раз переконатися в правильності ваших поглядів або визнати їх невірними і відмовитися від них.
  2. Розширити кругозір. Читаючи книги різної тематики, ви стаєте більш різносторонньою людиною.
  3. Стати цікавим співрозмовником. Читання всілякої літератури робить вас ерудованим співрозмовником, здатним підтримати бесіду на будь-яку тему.
  1. 7. Завоювати довіру. Оскільки, читаючи, ви багато думаєте і стаєте все розумнішими і розумнішими, ваша упевненість в собі зростає, ви починаєте більше довіряти самому (самій) собі.
  2. 8. Змінити негативні звички. Використовуйте читання, як заміну вашим негативним звичкам. Замість того, щоб займатися даремними справами, почитайте книгу.
  3. 9. Здолати труднощі. Якщо ви переживаєте важкі часи, взнайте з книг про людей, які потрапляли в подібні ситуації, взнайте звідки вони брали сили не задаватися і йти далі.

10 Поліпшити вашу мову. Хороші автори позитивно впливають на грамотність вашої мови, а регулярне читання допоможе вам поліпшити вашу здатність виражати свої думки.

  1. 11. Дізнатися про час, в якому ніколи не жили. Дізнайтеся про минуле за допомогою історичних книг.
  2. 12. Познайомитися з людьми, яких ніколи не зустрічали. Читайте біографії, вони познайомлять вас з найуспішнішими і найвизначнішими особистостями, які будь-коли жили.
  3. 13. Розширити ваш словарний запас. Ви стикатиметеся з новими для вас словами, значення яких ви зможете зрозуміти із змісту книги або із словника. Таким чином ваш словарний запас буде розширюватися.
  4. 14. Отримати задоволення. Добре написаний роман може бути неймовірний приємним.
  5. 15. Поліпшити вашу концентрацію і зосередженість. Практика підвищення розумової активності під час читання підвищить вашу здатність концентруватися.
  6. 16. Тренувати розум. Думайте про читання як про вправу для вашого розуму. Так само як ви повинні підтримувати у формі ваше тіло, так само ви повинні підтримувати у формі ваш розум.
  7. 17. Менше дивитися телевізор. Використовуйте читання, як заміну телебаченню.
  8. 18. Попрощатися з нудьгою. Як тільки ви візьмете читання в звичку, у вас завжди буде чим зайнятися, якщо ви занудьгуєте.
  9. 19. Зняти напругу. Читання розслабляє, знімаючи таким чином стрес. Використовуйте це кожного разу, коли відчуєте, що ви переобтяжені.

                             


ЮНИЙ ДРУЖЕ!

 

Твій підручник – добра, розумна книга. Найперший помічник і порадник.      А чи задумувався ти, як його зроблено?

…Стояв могутній віковий ліс. Прийшли люди, приїхали машини. Почали заготовляти ліс – пиляти, обробляти, вантажити та відправляти на фабрику. Там з дерева зробили папір.

Хіміки в цей час виготовляли фарби. Для чого? Почекай…

Твій підручник писали досвідчені вчені, вчителі, які багато знають і вміють. Вони просто й дохідливо розповідають про безліч цікавих, складних речей.

І от книга написана! Тепер вона потрапляє до видавництва. Там її готують до здачі в друкарню.

Тим часом художник робить яскраві малюнки – ілюстрації.Коли й малюнки готові, майбутній підручник іде до друкарні, куди вже привезли папір, фарби, картон, нитки, клей…

Складні машини, керовані робітниками, починають виготовляти саму книжку.

Як бачиш, твій підручник пройшов довгий шлях. До нього доклали рук, уміння, праці багато людей.

Тож – бери, користуйся ним!

Бережи його!

 


 

Люба дитино! До тебе це слово!

Перед тобою – скарбниця чудова,

Мудрих порад невичерпне джерельце,

Книгу люби і душею, і серцем.

Не гоже бруд заносити в науку –

Простягай книзі ляше чисті руки.

Якщо ти хочеш книгу всю читати,

Не змушуй сторінки в ній випадати,

Відтак книжки не слід перегинати.


Бережи книгу:

  1. Носи книги в папці або обгорнутими папером.
  2. Удома відведи їм визначене місце на книжковій полиці.
  3. Читай книги за чистим столом із чистими руками.
  4. Перегортай сторінки книги за правий верхній куток.
  5. Щоб не загубити місце в книзі, де ти закінчив читати, вклади закладку.
  6. Прочитані книжки поверни до бібліотеки. Їх чекають інші читачі.
  7. Не перегинай книгу під час читання.
  8. Якщо книга порвалась – обов’язково підклей її.

Не можна:

  1. Перегинати книгу;
  2. Робити записи на сторінках;
  3. Замість закладки користуватися ручкою чи лінійкою.

 Як приступити до читання книги:

  1. Перед читанням познайомся із загальною побудовою книги.
  2. Подивись титульну сторінку: на ній ти знаєш назву книги, прізвища автора та художника, де, коли і ким видана книга.
  3. Познайомся із заголовком книги.
  4. Якщо в книзі є передмова, прочитай її.

       Книжчини поради:

  1. Читай мене уважно, не поспішай.
  2. Зустрівши незнайомі слова, знайди їх у словнику або запитай у старших.
  3. Не встиг дочитати книгу до кінця – вклади закладку на тому місці, де зупинився.
  4. Запам’ятай прізвища автора та художника, який намалював ілюстрації до книги.
  5. Прочитав книгу – подумай. Чи читав ти інші книги цього письменника? Що ти знаєш про нього? Чи зустрічалися тобі раніше малюнки цього художника?
  6. Чи сподобалися тобі герої книги?

                                           Як читати книгу?

 

  1. Читати повільно, не поспішаючи – краще запам’ятаєш прочитане.
  2. Дочитуй книгу до кінця, не пропускай сторінок.

3. Переглянь уважно титульну сторінку книги. Ти прочитаєш прізвище автора книги, назву книги, яке видавництво її видало і коли. Перегорни титульну сторінку і прочитай анотацію: ти довідаєшся, про що ця книга. Не забудь прочитати передмову. Вона розповість тобі багато цікавого про автора і книгу.

 

 

 poradi3

  

Наше суспільство мріє про те, щоб наші діти виросли освідчиними, культурними, всебічно розвинутими людьми. Цього можно досягти, якщо діти з малку будуть дружити з книгою.

Книги розширюють світогляд дітей, вчать їх мислити, розвивають їхню мову, пам’ять, уяву приносить користь тільки розумне, чітко організоване читання.

  • слідкуйте за тим, щоб книги діти читали систематично, кожного дня.
  • читайте вголос, та частіше розмовляти про прочитані книги.
  •  
  • Виховуйте у дітей гігієнічні навички, не читати лежачи, під час приймання їжі.
  •  
  • ставтися до дитини, як до особистості, надавати їй змогу само розвиватися та само реалізуватися, враховуючи її можливості, особливості, здібності.
  1. Поводься з книгами акуратно, стався до них дбайливо.
  2. Не виривай сторінок, не малюй у книжках.
  3. Не тримай книгу на сонці та в місцях де багато вологи.
  4. Узявши книгу для читання обгорни її.
  5. Якщо книгу пошкоджено, відремонтуй її

Залучайте дітей до читання цікавих книжок, постійно розповідайте дітям, що книга це відповідь на всі ваші запитання.

Проводьте з дітьми різноманітні конкурси, наприклад:

-хто намалює кращий малюнок;

-хто виготовить кращу аплікацію;

-хто краще знає відповіді на загадки.

Постійно підтримуйте дружні стосунки, йдіть назустріч та розвивайте любов до прекрасного книжкового світу.

Дома нужно иметь словарь русского язика.

иметь словарь русского язика.

                                       ГАЗЕТИ

Бухгалтер1я бюджет

Осв1та та право

Родительский комитет

Високий замок

 

                                       ЖУРНАЛИ

Щедрик-ведрик

Шк1льна б1бл1отека

Практика управл1ння

Шаблони документ1в

Дефектолог

Тропинка

Телезамок

Все для вчителя

Пожежна безпека

Основа профес1йного зростання

Что сделать, чтобы ваш ребенок был читающим…

(советы родителям)

Наблюдая за тем, как ребенок наслаждается книгой, взрослые тоже втягиваются в чтение, даже если они слишком заняты, чтобы читать. Взрослые будут благодарны ребенку за вновь обретенное счастье.

Читайте детям вслух с самого раннего детства.

· Обсуждайтес детьмипрочитанное, ведь тем самымвы вырабатываетесвои нравственные представленияо добреи зле,свою жизненную позицию.

· Первые книги должны быть иллюстрированными,с большими,яркими запоминающимися буквамии рисунками.

· Дома нужно иметь словари: «Словарь русского языка» и «Словарь иностранных слов», орфографический словарь. Затем приобрести словари изучаемых языков.

· С миром справочных изданий нужно знакомить еще дошкольника. Навык постоянного обращенияк энциклопедиям,словарям, справочникам воспитываетсяв раннемдетстве.Не проходитемимо неизвестных слов, понятий, названий, имен –в любомтексте, прежде всегов учебныхпособиях,не должнооставатьсятемных пятен.

· В домашней библиотеке должна быть художественная литература, особенно классическая.

· Третье местов домашнейбиблиотеке, после справочникови художественнойлитературы, занимаетнаучно-познавательныеи научно-популярныеиздания. Лучше сразу приобретать серьезное, иногда многотомное, научно-популярное издание, которым будут пользоватьсяв семьемногие годы.Не надоволноваться, что книга «не по возрасту».В отношениинаучно-популярной литературыв полноймере оправдывает себя принцип опережающего школьную программу развития.

· Вспомним, чтов определенномвозрасте ребенок задает сотни вопросов. Погасить естественный интереско всемунепознанному проще всего, надо развить его. Далеконе всегдастоит давать прямые ответы. Можно вместе понаблюдать, подумать, почитать.

· Есливы посещаетебиблиотеку, запомните: для библиотечных книг дома должно быть отведено определенное место, например, полочка.Если библиотечнаякнига «растворится» среди других,ее найтибудет трудно.

· В некоторых семьях есть традиция просматривать домашнюю библиотеку, освобождатьсяот книг,хранить которые дома бесполезно.Но выбрасыватьничегоне надо.Вы поступитеправильно, если отнесете ихв библиотеку,которой пользуетесь.

Если выне знаетена какиегазетыи журналывам подписаться, совершите вместес детьмивизитв библиотеку, получающую десятки названий периодических изданий.Вы никогдане пожалеетео потраченномвремени. Вместе с детьмиобсудитеи решите,какие издания вам выписать.

 

Корисна інформація для учнів

7 порад учню:

Порада перша і найтяжча. Ніколи не намагайтеся отримати все і відразу. Пам’ятайте, що успіх – це насамперед праця. Не вірте красивим фільмам, де для того, щоб досягти успіху досить бути вродливим чи багатим.

Порада друга – про любов. Обов’язково зміни своє відношення до людей, які тебе оточують. Хочеш, щоб тебе любили люди – полюби їх сам. Подумай, чи подобаються особисто тобі егоїстичні, нетерпимі до чужих думок люди? То чому, якщо ти саме такий, повинні любити тебе?

Порада третя – особлива. Потрібно на деякий час забути, що ти особливий, не такий як всі. Запам’ятай, що про це знає лише твоя мама і ти сам.

Порада четверта – про найдорожче. Полюби себе насамперед сам. Це не значить, що ти повинен любуватися собою в дзеркало. Просто стався з повагою до свого тіла, не отруюй його алкоголем та іншими ядами.

Порада п’ята – пріоритетна. Не розпорошуй свої сили відразу у всіх напрямках. Вибери кілька важливих для тебе справ і наполегливо вдосконалюйся саме в них. Хоча спробувати себе в нових справах ніколи не завадить. Хтозна, можливо, саме там чекає на тебе успіх, сидить собі і жде, коли ж ти його віднайдеш.

Порада шоста – навчайся! Навчайся все своє життя. Ніхто не заперечує, що ти і так багато знаєш та умієш. Добре, що ти знаєш, скільки часу тривала столітня війна (100?!), чудово, якщо ти можеш відрізнити комп’ютерний вірус від вірусу грипу, вітаю, якщо зумієш своїми руками забити звичайний цвях в цегляну стіну.

Порада сьома і остання (по списку, а не по значенню!) Отже, ти хочеш досягти успіху? То чого ж тоді чекаєш і витрачаєш свій дорогоцінний час на читання цих порад? Давай, не сиди, пора уже щось зробити своїми руками.

Поради бібліотекаря для найменших читачів

Шановні друзі, намагайтесь виконувати ці правила!

· Перед тим як розпочати читання, вибери книжку, в якій розкривається зміст матеріалу, що ти ви­вчаєш.

· Пам’ятай, що читання – одне з найваж­ливіших занять у самоосвіті і ставитися до нього треба серйозно.

· Слід урізноманітнювати прийоми і способи читання.

· Читаючи, думай, шукай головне, основне, найістотніше.

· Не поспішай, не ковтай книгу, вдумайся в логіку і зміст того, що ти читаєш.

· Домагайся, щоб кожне речення, кожне слово, термін, фраза були добре зрозумілі, не залишай незрозумілого.

· Читай з олівцем у руках, роби потрібні помітки .

· Обов’язково конспектуй прочитане. Конспект зберігається надовго, прочитане забувається.

· Розпочату роботу доводь до кінця. Не залишай книжку недочитанною – головне може бути попереду.

· Прочитавши, обдумай, чого навчила тебе книга.

· Прочитане спробуй пов’язати з життям, з практикою, досвідом. Добре при цьому придумати (знайти) приклади, що підкріплюють прочитане.

· Не забудь пов’язати те, що читаєш (вивчаєш) з раніше вивченим і уявити його в системі знань.

· Не поспішай кликати на допомогу інших, коли щось незрозуміло.

· Намагайся розібратися самостійно.

· Де потрібно – змушуй працювати і уяву.

· Читай не тільки «зліва направо», а й повертайся до прочитаного: повторення – найкращий засіб закріплення прочитаного.

· Навчись критично сприймати прочитане.

· Обов’язково ознайомся з рецензія ми і відгуками на книжку: один розум добре, а колективний ­краще.

· Раніше ніж критикувати книгу, добре розберись у її змісті .

· Чужу критику на книжку читай після того, як прочитаєш книжку.